Społeczna kampania Kobieta a HIV

Projekt: Społeczna kampania „Kobieta a HIV”

Opis projektu:
Projekt skierowany jest do dwóch grup: kobiet między 19 a 35 rokiem życia (w tym szczególnie kobiety w ciąży) oraz lekarzy i personelu medycznego (pielęgniarek i położnych).

Cel projektu:
Uświadomienie kobietom potrzeby wykonania testu na HIV, szczególnie w sytuacji ciąży lub jej planowania
Zachęcenie lekarzy do kierowania kobiet (w tym szczególnie kobiet w ciąży) na testy w kierunku HIV
Zachęcenie personelu medycznego (pielęgniarek i położnych) do podejmowania rozmów z pacjentkami o testowaniu w kierunku HIV
Wsparcie kobiet w asertywnych zachowaniach chroniących przed zakażeniem HIV;
Wpływ na wdrażanie regulacji prawnych i spowodowanie iż lekarze ginekolodzy będą kierować pacjentki w ciąży na testy w kierunku HIV/AIDS.

Działania:
Kampania medialna ma zasięg ogólnopolski, materiały (ulotki, standy, plakaty i kalendarze dla lekarzy) będą dystrybuowane w 3 województwach (mazowieckim, małopolski i dolnośląskim).

Strona internetowa z udziałem Magdy Mołek, Edyty Jungowskiej, Pauliny Holtz i plastelinowej postaci Maliny (podstrona dla lekarzy)
Film reklamowy (spot telewizyjny)
Film reklamowy w kinach z udziałem Maliny i Magdy Mołek
Emisja spotu radiowego w RMF
Plakaty dystrybuowane w przychodniach dla kobiet
Ulotki na specjalnych standach – dystrybuowane w przychodniach
Kalendarze dla lekarzy
Towarzysząca publicystyka w wielu mediach z udziałem ekspertów w dziedzinie HIV/AIDS oraz aktorek i Magdy Mołek
Fora dyskusyjne w trzech województwach z udziałem ekspertów lokalnych oraz personelu medycznego (pielęgniarek i położnych) i organizacji kobiecych.

Rezultaty:
wykonane spoty TV i radiowe, kalendarz, stand
artykuły w prasie medycznej i popularnej

Partnerzy:
WHO
UNHCR
Grupa ekspertów

Obszar działania:

Korzyści:
Kobiety z rozpoznaniem HIV – dodatnim, odpowiednio prowadzone przez lekarza położnika mają 98% szans na urodzenie zdrowego dziecka
Otrzymanie ujemnego wyniku może prowadzić do zmiany praktyk seksualnych na bezpieczniejsze
Poznanie statusu serologicznego pozwala kobietom i ich partnerom podejmować bardziej świadome decyzje prokreacyjne
Kobieta, która wie, że jest zakażona HIV może skorzystać z programu stałej opieki, wcześniej otrzymać leczenie, zostać skierowana do specjalistycznych placówek służby zdrowia oraz pomocy społecznej, także szukać grup wsparcia.
Korzyści dla lekarzy związane z wykonaniem przez kobiety testu: wykonanie testu w kierunku HIV przez kobietę ciężarną lub planującą dziecko zmniejszy liczbę urodzonych dzieci zakażonych.

Czas trwania:
kwiecień – grudzień 2005

Budżet:
92.000 USD plus 210.000 USD wartość wkładu rzeczowego

Źródło finansowania:
UNAIDS, UNDP, media

Status projektu: archiwalny

Biuro:
UNDP Polska
ul. Langiewicza 31
02-071 Warszawa
Tel. +48 22 576 81 82

hastagi na stronie:

#hiv plakat #plakat hiv #plakaty o aids i hiv #aids HIV PLAKATY #hiv aids plakaty













Authors








Related posts

Top