Wakacje marzeń 2009, Wróć bez HIV

Krajowe Centrum ds. AIDS po raz kolejny zorganizowało multimedialną, ogólnopolską kampanię społeczną mającą na celu podniesienie poziomu wiedzy na temat HIV i AIDS. Kampania jest kluczowym elementem działań profilaktycznych w Polsce i ma na celu ograniczenie zasięgu epidemii HIV/AIDS.

Kampania realizowana w latach 2008-2009 jest skierowana do osób podróżujących w kraju i za granicę – zarówno w celach turystycznych, jak i zawodowych. Pragniemy, by główne hasło kampanii – „Wróć bez HIV” – przekonało jej odbiorców, że problem HIV/AIDS może dotyczyć każdego. Jesteśmy przekonani, że kampania skłoni do refleksji i zachęci do podejmowania bezpieczniejszych zachowań, a także do poznania swojego statusu serologicznego poprzez zrobienie testu w kierunku HIV.

W Polsce główną drogę zakażeń HIV stanowią obecnie ryzykowne zachowania seksualne. Najczęściej zakażają się osoby będące w grupie wiekowej od 18 do 39 lat. Dlatego też kampania jest skierowana przede wszystkim do osób młodych i aktywnych seksualnie – żyjących w związkach formalnych, nieformalnych i nieposiadających stałego partnera.

Osoby młode są też najbardziej mobilne. Jak wynika z badań Głównego Urzędu Statystycznego, najliczniejszą grupę osób wyjeżdżających z Polski na co najmniej 2 miesiące stanowią osoby między 18 a 35 rokiem życia, stanu wolnego, mające co najmniej średnie wykształcenie i wyjeżdżające zarówno w celach zarobkowych (ponad 80%), jak i turystycznych. Grupę tę charakteryzuje duża aktywność seksualna i gotowość do poszukiwania lub zmiany partnera seksualnego. Często wyjazd oznacza rozłąkę ze stałym partnerem. Przekazy kampanii są skierowane także do osób przemieszczających się na terenie kraju.

Co chcemy powiedzieć poprzez kampanię „Wróć bez HIV”?

* Nieważne kim jesteś, gdzie jesteś, co robisz, jakie masz wykształcenie, czy też przekonania – HIV i AIDS może dotyczyć także Ciebie.
* Zawsze i wszędzie unikaj ryzykownych zachowań.
HIV i AIDS nie zna granic.
* Seks, tak jak podróż, to wspaniałe przeżycie, może dawać dużo satysfakcji i szczęścia, jeśli zadbamy o swoje bezpieczeństwo.
* Wykorzystuj wiedzę o HIV w praktyce. Negocjuj techniki bezpieczniejszego seksu, używaj prezerwatywy.
* Nie bój się rozmawiać o przeszłości seksualnej partnera.
* Zrób test na HIV, dowiedz się jaki jest Twój status serologiczny.

Kampania „Wróć bez HIV” zakończy się 1 grudnia 2009 wraz z obchodami Światowego Dnia AIDS.

Elementy kampanii:

Podobnie jak w poprzednich latach, kampania ma charakter multimedialny. Wykorzystana jest reklama radiowa, prasowa, internetowa oraz billboardy, plakaty, ulotki, kalendarze, pakiety edukacyjne z wklejonymi prezerwatywami i szereg innych materiałów promocyjnych. Powstała też gra – dostępna na stronie internetowej.

W ramach kampanii powstały cztery kreacje – jedna z myślą o osobach podróżujących w celach turystycznych, druga dla osób wyjeżdżających do pracy, trzecia dla klientów osób sprzedających usługi seksualne, czwarta dla osób podróżujących za granicę służbowo.

Na wszystkich materiałach widnieje proste, uniwersalne logo – walizka.
Nieważne gdzie ktoś jedzie i w jakim celu. Każdemu mówimy „Wróć bez HIV”:
logo_wroc_bez_hiv2

Celem tej kampanii, jak poprzednich, jest zachęcenie do wykonania testu w kierunku HIV. Stąd na materiałach obecność znanego już znaku:

ZROB TEST NA HIV logo

Wakacje marzeń 2009, Wróć bez HIV

Wakacje marzeń 2009, Wróć bez HIV

Badanie w kierunku HIV można wykonać anonimowo i bezpłatnie w Punktach Konsultacyjno-Diagnostycznych

źrodło: http://www.aids.gov.pl

hastagi na stronie:

#Plakaty o AIDS













Authors








Related posts

Top