BIZNES Zdrowie

Lidl redukuje sól i cukier w swoich produktach

Lidl redukuje sól i cukier w swoich produktach
Lidl po raz kolejny wyznacza standardy na polskim rynku, w trosce o dobro wszystkich konsumentów, wprowadzając prozdrowotne zmiany w

Data publikacji: 2017-01-28
Oryginalny tytuł wiadomości prasowej: Lidl redukuje sól i cukier w swoich produktach
Kategoria: Zdrowie, BIZNES

Lidl po raz kolejny wyznacza standardy na polskim rynku, w trosce o dobro wszystkich konsumentów, wprowadzając prozdrowotne zmiany w asortymencie.

Lidl redukuje sól i cukier w swoich produktach Zdrowie, BIZNES - Lidl po raz kolejny wyznacza standardy na polskim rynku, w trosce o dobro wszystkich konsumentów, wprowadzając prozdrowotne zmiany w asortymencie.

Lidl po raz kolejny wyznacza standardy na polskim rynku, w trosce o dobro wszystkich konsumentów, wprowadzając prozdrowotne zmiany w asortymencie.

 

Lidl Polska wierzy, że odpowiedzialna społecznie firma może więcej -ma realny wpływ na to, co się dzieje w jej otoczeniu. Dlatego zrównoważony rozwój stanowi integralną część strategii firmy
i oparty jest na pięciu filarach – działaniach na rzecz: społeczeństwa, pracowników, asortymentu, dostawców oraz ekologii. W trosce o zdrowie klientów przyjęto zobowiązanie o redukcji zawartości soli oraz cukru w produktach marek własnych Lidla o 20% – cel ten planowany jest do osiągnięcia do 2025 r. (rozumiany jako obniżenie w całym kupowanym asortymencie marek Lidla średniej ważonej zawartości dodawanego cukru oraz soli o 20 procent).

 

Wysokie spożycie cukru obok braku ruchu jest główną przyczyną cukrzycy. Zalecenia Światowej Organizacji Zdrowia (WHO) to dostarczenie mniej niż 10 procent energii pochodzącej z łatwo dostępnego cukru (monosacharydy jak glukoza i fruktoza, disacharydy jak sacharoza ale także produkty, które naturalnie zawierają cukier takie jak miód, syropy, soki czy koncentraty) co przy dziennym spożyciu 2000 kcal odpowiada 50 g cukru dziennie.[1] Natomiast nadmierne spożycie soli może prowadzić do powstawania tzw. chorób cywilizacyjnych w tym nadciśnienia tętniczego. Wartość referencyjna dziennego spożycia (GDA lub RWS lub RI) to 6 g dla osoby dorosłej (lub 5 g według wskazań WHO).

 

„Lidl Polska przyjmuje długoterminowe zobowiązanie, które łączy się z wytężonym pracą nad produktami marek Lidla. Świadome odżywianie ma ogromny wpływ na zdrowie” – podkreśla Piotr Rogowski, Członek Zarządu Lidl Polska. W zakresie redukcji cukru Lidl Polska koncentruje się na asortymencie szczególnie chętnie spożywanym przez dzieci np. płatkach śniadaniowych czy napojach. Natomiast w zakresie redukcji soli pracuje nad wieloma grupami towarowymi – szczególnie istotnym jest pieczywo. Ważnym aspektem jest także to, iż produkty marek Lidla mają smakować równie dobrze jak do tej pory.

A to już wiesz?  Lato – nie pora na kontuzje!

 

„Jako firma odpowiedzialna społecznie mamy świadomość wpływu naszych działań na konsumentów. Cieszymy się, że kolejny raz wychodzimy naprzeciw ich oczekiwaniom. Z uwagi na to, że edukacja żywieniowa rozpoczyna się już w wieku dziecięcym, strategię redukcji dodanej soli oraz cukru rozpoczynamy od produktów chętnie i często jedzonych przez dzieci. Wiemy, że kształtowanie oraz zachowywanie prawidłowych nawyków żywieniowych ma ogromne znaczenie dla zachowania zdrowia” –  komentuje Aleksandra Robaszkiewicz, PR Manager Lidl Polska

 

[1] http://www.who.int/mediacentre/news/releases/2015/sugar-guideline/en/

źródło: Biuro Prasowe
Załączniki:
Lidl redukuje sól i cukier w swoich produktach Zdrowie, BIZNES - Lidl po raz kolejny wyznacza standardy na polskim rynku, w trosce o dobro wszystkich konsumentów, wprowadzając prozdrowotne zmiany w asortymencie.
Hashtagi: #Zdrowie #BIZNES

Artykuly o tym samym temacie, podobne tematy