Aktualności

W życiu jak w tańcu, każdy krok ma znaczenie

W Polsce najczęściej do zakażenia HIV dochodzi poprzez kontakt seksualny. Biorąc to pod uwagę skoncentrowaliśmy się w tym roku na zminimalizowaniu tego ryzyka. Głównym zadaniem

W Polsce najczęściej do zakażenia HIV dochodzi poprzez kontakt seksualny. Biorąc to pod uwagę skoncentrowaliśmy się w tym roku na zminimalizowaniu tego ryzyka. Głównym zadaniem kampanii społecznej „W życiu jak w tańcu, każdy krok ma znaczenie” jest zmniejszenie liczby nowych zakażeń HIV drogą kontaktów seksualnych.

Motyw tańca w tegorocznej kampanii uzasadniamy dodatkowo następującym elementem. Muzyka i taniec zostały uznane w światowej kampanii Dance4Life za uniwersalny symbol, który łączy ludzi w różnym wieku, różnych narodowości i różnych przekonań. Za pomocą tańca można w przyjazny sposób mówić o trudnych tematach i docierać do szerokiego grona odbiorców. Wspomniana kampania uzyskała patronat UNAIDS oraz nagrodę Komisji Europejskiej. Tym samym polska kampania 2007 wpisuje się w kampanię światową. Kampania „ W życiu jak w tańcu, każdy krok ma znaczenie” jest kontynuacją zeszłorocznych działań
i będzie również, tak jak co roku, promować robienie testu na HIV. Odbiorca kampanii są osoby dorosłe (18-39 lat) aktywne seksualnie, które planują związek, a także są w związkach zarówno formalnych, jak i tych nieformalnych. Komunikat – metafora życia – przedstawiany w radiu i telewizji, a także na materiałach drukowanych: „W życiu
jak w tańcu. Każdy krok ma znaczenie” skłania do zastanowienia nad swoim dotychczasowym życiem i tym, co się w nim wydarzyło.
Co chcemy osiągnąć poprzez tegoroczną kampanię?
• Pokazać, że należy budować odpowiedzialne związki oparte na partnerstwie, gdzie rozmawia się o swojej przeszłości, gdzie unika się ryzykownych zachowań seksualnych.
• Zachęcić do podejmowania bezpieczniejszych zachowań.
• Uświadomić, że zagrożenie HIV dotyczy każdego z nas.
• Pokazać, jak uchronić się przed zakażeniem.
• Poinformować, jak poznać swój status serologiczny (wykonanie testu w kierunku HIV).
Mamy nadzieję, że kampania ta, tak jak wszystkie poprzednie, spotka się z pozytywnym odbiorem społecznym. Ważne, by podkreślić przy tej okazji, jak istotne jest zaangażowanie mediów, przecież właśnie to decyduje w dużej mierze o dotarciu do coraz większej liczby osób i rok po roku, pomaga osiągnąć coraz lepsze, wymierne efekty edukacyjne

A to już wiesz?  Konferencja "Człowiek Żyjący z HIV"

Spot TV
Historia pary ludzi, którzy przez pewien zbieg okoliczności na pewien czas rozstają się… Wszystko to zobrazowane tańcem, który poprzez swoją metaforę nawiązuje do zmian partnerów w związkach. Film zrealizowany przy udziale czołowych gwiazd programu TVN „Taniec z Gwiazdami”. W roli głównej występuje Ewa Szabatin i Robert Kochanek. Dodatkowo zobaczymy Michała Piróga, znanego nam z programów tanecznych stacji MTV. Muzyka towarzysząca filmowi została skomponowana przez Marcina Macuka z zespołu
Pogodno. Nagrał on specjalnie na cele kampanii swoją, autorską wersję legendarnej już piosenki Leonarda Cohena „Dance me to the end of love”.

Jak wynika z przeprowadzanych badań, Polacy posiadają dużą wiedzę na temat HIV i AIDS, nie zawsze potrafią jednak wykorzystywać ją w praktyce. Pragniemy naszą medialną kampanią profilaktyczną zwrócić uwagę społeczeństwa na ryzykowne zachowania, które szczególnie często zdarzają się w grupie wiekowej 18 – 39 lat. To właśnie w tej grupie zauważamy w ostatnim czasie największy wzrost liczby zakażeń HIV. Naszym celem jest przypomnienie po raz kolejny, że problem HIV/AIDS może dotyczyć każdego z nas – bez względu na wiek, status społeczny, miejsce zamieszkania, przekonania, czy też płeć. Warto więc zastanowić się nad zrobieniem testu na HIV, poznać swój status serologiczny, unikać ryzykownych zachowań – po prostu żyć bezpieczniej. Bo przecież „w życiu jak w tańcu, każdy krok ma znaczenie”.

Spot radiowy
Dwa spoty emitowane na zmianę. Wypowiedź kobiety i mężczyzny. Początek ich wypowiedzi może być odebrany przez słuchaczy, jakby mówili o swoich preferencjach dot. partnerów seksualnych. Oceniają ich wygląd, mówią jak istotna jest atrakcyjność. Jednak puenta w spocie oddaje prawdziwe intencje rozmówcy… inaczej czytane przez odbiorców reklamy. To wypowiedzi tak naprawdę o partnerach tanecznych, jednak ich dwuznaczność zachęca słuchaczy do głębszych przemyśleń na temat partnerów życiowych…
[coolplayer width=”400″ height=”80″ autoplay=”0″ loop=”0″ charset=”utf-8″ download=”1″ mediatype=””]
Mp3 – w życiu jak w tańcu
[/coolplayer]

A to już wiesz?  Odkrycie dynamiki namnażania się wirusa HIV

hastagi na stronie:

#po czym poznac ze ma sie aids #wypowiedzi ludzi chorych na hiv

Artykuly o tym samym temacie, podobne tematy