Informacje ze świata

Aids z Adolfem Hitlerem

Młoda kobieta uprawiająca seks bez zabezpieczenia z mężczyzną, którym w finałowej scenie okazuje się być Adolf Hitler – taką szokującą reklamę społeczną firmuje grupa zajmująca

Młoda kobieta uprawiająca seks bez zabezpieczenia z mężczyzną, którym w finałowej scenie okazuje się być Adolf Hitler – taką szokującą reklamę społeczną firmuje grupa zajmująca się profilaktyką AIDS. Pomysł potępiły inne organizacje prozdrowotne. Według nich takie reklamy “stygmatyzują ludzi zarażonych wirusem HIV”.

W kontrowersyjnej reklamie pojawia się hasło: “AIDS to ludobójstwo”. Zdaniem autorów film ma celowo zszokować młodych ludzi i nakłonić ich do używania prezerwatyw. Pomysłodawcy reklamówki chcą, aby po jej obejrzeniu widzowie kojarzyli tę śmiertelną chorobę z osobą wodza III Rzeszy.

EN-A6-Hitler“To stygmatyzuje chorych”

Filmik bardzo obrazowo przedstawia scenę stosunku seksualnego. Widać w nim młoda kobietę, która uprawia seks z mężczyzną. W finałowej scenie okazuje się, że jest nim osobnik przypominający niemieckiego dyktatora.

Film został przygotowany w związku z obchodami Światowego Dnia AIDS. Część organizacji zajmujących się profilaktyką tej choroby odcięła się od pomysłu. Przekonują bowiem, że takie potraktowanie tematu może jedynie “jeszcze bardziej skomplikować życie osób dotkniętych tą chorobą”.

– Uważam, że takie reklamy jedynie stygmatyzują ludzi zarażonych HIV. Oni i tak muszą się zmagać z dyskryminacją, którą wywołuje niewiedza o ich chorobie – powiedziała brytyjskiemu dziennikowi “Daily Telegraph” rzeczniczka brytyjskiego Narodowego Porozumienia do Walki z AIDS.

“Kampania miała wstrząsnąć”

Reklama powstała na zlecenie organizacji “Regenbogene.V”, małej grupy niemieckich aktywistów do walki z AIDS. Filmik wyprodukowała agencja reklamowa “Das Comitee” z Hamburga.

EN-A6-SaddamAktywiści na swojej stronie internetowej “AIDS is a mass murder” tłumaczą, dlaczego zdecydowali się, by swoje przesłanie przekazać w tak szokujący sposób.

– Ta kampania miała wstrząsnąć odbiorcami i wywołać dyskusję o zagrożeniach, jakie niesie seks bez zabezpieczenia. Każdy może zostać zarażony – tłumaczą przedstawiciele grupy.

– Wielu ludzi nie zdaje sobie sprawy, że każdego dnia AIDS zabija kolejne osoby. Ci ludzie chcieli uświadomić młodzieży, co im grozi – tłumaczy

A to już wiesz?  Przedwczesna starość z AIDS

“Hitler – twarz zła”

Hans Weishaupl z agencji reklamowej “Das Comitee”. – W Niemczech to twarz właśnie Hiltera obrazuje najgorsze zło – dodaje. Podkreśla też, że celem kampanii nie było “stygmatyzowanie” kogokolwiek, a bardziej wywołanie wstrząsu u odbiorcy.

Filmik w przyszłym tygodniu ma być emitowany w niemieckiej telewizji. Jednak ze względu na obrazowe przedstawienie scen seksu stacje pokażą reklamówkę dopiero po godz. 21.00.

źródło: Gazeta Wyborcza
strona projketu: http://www.aiem.de/typo3/index.php?id=aids_kampagne&L=1

Artykuly o tym samym temacie, podobne tematy