Światowe dni

AIDS i HIV – tylko przy święcie czy tylko na świecie?

AIDS i HIV – tylko przy święcie czy tylko na świecie?
AIDS i HIV – tylko przy święcie czy tylko na świecie? Czy Światowy Dzień AIDS jest potrzebny? Jeśli wzrost liczby publikacji na temat tej choroby

AIDS i HIV – tylko przy święcie czy tylko na świecie?

Czy Światowy Dzień AIDS jest potrzebny? Jeśli wzrost liczby publikacji na temat tej choroby można przełożyć na wzrost świadomości społecznej, to tak – co roku 1 grudnia pojawia się w mediach znacznie więcej niż zwykle publikacji na temat wirusa HIV i AIDS – wynika z analizy przeprowadzonej przez Instytut Monitorowania Mediów w ramach projektu Kompas Social Media. Jednocześnie jednak, choć najbardziej zagrożoną grupą są młodzi ludzie, a kampania społeczna nawiązująca do Facebooka zdobyła uznanie i nagrody – wciąż po wpisaniu w facebookową wyszukiwarkę słowa „AIDS” trafiamy głównie na zagraniczne fanpage’e.

Linie wykresu prezentującego liczbę publikacji internetowych na temat AIDS i HIV od grudnia 2010 roku do listopada 2012 roku oscylują wokół 1,5 tys. przekazów. Najwięcej materiałów poświęconych AIDS i HIV było na przełomie roku 2010 i 2011, później liczba materiałów systematycznie spadała, by odnotować spory wzrost w grudniu 2011, a następnie ponownie spaść. Około 400 publikacji na temat Światowego Dnia AIDS pojawiło się zarówno w grudniu 2010 roku, jak i grudniu 2011.

Facebook milczy. Przynajmniej po polsku

„Życie to nie Facebook” – akcja ważna, potrzebna i trafiająca do właściwego odbiory – w opinii specjalistów i internautów. Twórcy kampanii za pomocą nawiązania do Facebooka zwrócili uwagę na zagrożenia, które płyną z kontaktów z przypadkowymi znajomymi – znacznie poważniejsze niż w przypadku, gdy kontakty te ograniczone są do rzeczywistości wirtualnej i mediów społecznościowych. Jednocześnie jednak, gdy wpiszemy dziś „AIDS” w facebookową wyszukiwarkę, trafiamy przede wszystkim na profile zagraniczne. Fan page Światowego Dnia Walki z AIDS ma w wersji angielskiej tysiące fanów, w polskiej odsłonie – 85. Profil sprawia wrażenie porzuconego, ostatni post pojawił się w styczniu 2012. Wydarzenie utworzone przez PCK „Światowy Dzień AIDS w Łodzi” na razie zgromadziło 162 fanów (30 listopada, 12:00).

A to już wiesz?  Progetto finanziato dall'Unione europea per monitorare la situazione nei paesi in via di sviluppo

Zobacz pozostałe raporty również na stronie IMM.

Instytut Monitorowania Mediów wyraża zgodę na publikację raportu, wyników badań i dołączonych do nich materiałów graficznych pod warunkiem podania źródła (“Instytut Monitorowania Mediów” lub „Kompas Social Media”) w artykule oraz oznaczenia źródła przy każdej grafice.

Autor:

Nina Olszewska, starsza specjalistka analiz przekazów mediowych IMM.

O raporcie:

Analizę wykonano na podstawie ponad 72 564 materiałów internetowych dostarczonych przez Instytut Monitorowania Mediów, w których pojawiły się słowa „HIV/AIDS”. Raport obejmuje materiały od 1 grudnia 2010 do 30 listopada 2012 r.

O Kompasie Social Media:

Kompas Social Media to projekt Instytutu Monitorowania Mediów. Jest to audyt dotychczasowej obecności firmy, marki, osoby czy całej branży w mediach społecznościowych na tle jej obecności w Internecie. Raport umożliwia identyfikację najbardziej popularnych miejsc dyskusji na temat marki lub firmy, wskazuje również kanały jeszcze niezagospodarowane. Audyt sygnalizuje momenty największego nasilenia komentarzy, z uwzględnieniem głównych tematów, co pomaga w szczegółowej analizie komentarzy internautów na badany temat. W raporcie uwzględniony jest też wydźwięk publikacji na temat badanego hasła. Analiza wyszczególnia również autorów treści w sieci, będących lub mogących się stać liderami opinii. Kompas pomaga ocenić dotychczasowe przekazy na temat firmy/ marki i znaleźć miejsca w Internecie, w których pojawia się ona jak i jej klienci. To pomoc w dostosowaniu lub zoptymalizowaniu komunikacji w poszczególnych kanałach w Internecie.

O IMM:

Instytut Monitorowania Mediów to lider branży monitoringu mediów w Polsce. Od ponad dekady dostarcza klientom kompleksową usługę badania wizerunku w prasie, radiu, telewizji oraz w internecie i w mediach społecznościowych. Rozwój potrzeb na rynku monitorowania mediów spowodował, że od 2003 roku IMM uruchomił dziewiętnaście ośrodków lokalnych w największych miastach Polski, dzięki czemu stało się możliwe pozyskiwanie informacji z gazet regionalnych już w dniu ich wydania. Od początku 2010 roku IMM oferuje możliwość zamówienia monitoringu mediów z krajów Europy Środkowo-Wschodniej (CEE). IMM publikuje szereg ogólnodostępnych raportów, w tym „Najbardziej Opiniotwórcze Media” – cykliczny ranking najczęściej cytowanych mediów, a także regularne badania polskiego dyskursu internetowego w ramach projektu Kompas Social Media.

A to już wiesz?  महाराष्ट्र से एच आई वी के आंकड़े

PR
KJ

Artykuly o tym samym temacie, podobne tematy